Algoritmik Düşünme Eğitimi Kursu

207 kişi değerlendirdi. Ortalaması: 3.1/5
Algoritmik Düşünme Eğitimi Kursu
SINAV
Bu faaliyet; bakanlığımız okullarında/kurumlarında görev yapan öğretmenlere “Algoritmik Düşünme”yi bilgisayar kullanmadan öğretmeyi sağlayacak yöntem ve etkinliklerin uygulanması amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- Tarihsel süreçte algoritma kavramının gelişimini bilir ve bu tanımı açıklar.
- Algoritmik düşünme kavramının tanımını yapar.
- Algoritmik düşünmenin önemini, eğitim ortamını ve nasıl ölçüleceğini bilir.
- Algoritmaların üç temel özelliği olan sıralı olma, sonluluk ve netlik özelliklerini keşfeder.
- Aynı problemi çözmek için farklı algoritmaların yazılabileceğini fark eder.
- Bu algoritmalardan hangisinin daha verimli olduğuna karar verir.
- Bilgisayarlarda verilerin temsil edildiği ve işlendiği ikili sayı sistemini bilir.
- Bilgisayarlarda kullanılan karakter tablosunu kullanarak ismini ikilik sayı sisteminde yazabilir.
- İkilik sayı sistemini kullanarak anlamları şifrelemeyi açıklar.
- Bilgisayarda yapılan işlemler sonucunda elde edilen verilerin çeşitli özelliklerine göre organize edildiğini etkinlikler yoluyla uygulamalı olarak öğretmeyi bilir.
- Bilgisayarın verileri nasıl algıladığını çeşitli etkinlikler yoluyla öğretmeyi bilir.
- Değişken ve veri kavramlarını açıklamak, değişken kavramının veri kavramından farkını günlük hayattan örneklerle anlatmak için çeşitli örnekleri kullanır.
- Miktar, boy ve büyüklükle ilgili karşılaştırmalar ve bu nesne özelliklerini sayıya çevirip (ölçüp) karşılaştırma yapabilir.
- Algoritmalarda “koşul” mantığını kavrayarak EĞER ile karşılaştırma yapar ve çeşitli etkinlikler yoluyla öğretmeyi bilir.
- “Döngü” ve “Döngü neden kullanılır?” kavramlarını açıklar, döngü kavramının farkını günlük hayattan örneklerle anlatmak için çeşitli örnekleri kullanır.
- İç içe döngü yapısının nerelerde ve ne amaçla kullanıldığını açıklar.
- Gerçek yaşam temelli bir problem üzerinden iç içe döngülerin nasıl çalıştığının anlaşılması ve adımların yazılışı hakkında bilgi sahibi olur.
- Arama yaparken davranışlarının farkına varır.
- Sıralı veride aradıkları verilerin nasıl bulunacağını öğrenir.
- Sıralı olmayan veride aradıkları verilerin nasıl bulunacağını öğrenir.
- Günlük hayatta karşılaştığı sıralama örneklerini fark eder.
- Sıralama algoritması kavramını açıklar.
- Sıralama algoritmasının önemini bilir.
- Sıralama algoritması çeşitlerini tanır.
- Algoritmik düşünme etkinliklerinin nasıl hazırlanacağı ile ilgili gerekli bilgileri bilir.
- Öğrencilere günlük hayattan bir problem vererek bu problemin çözülmesine dair etkinlikler hazırlar.
- Algoritmik düşünme etkinlikleri hazırlamak için bilimsel problem çözme adımları kullanır.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenler ve okul yöneticileri.