Satranç Eğitimi Semineri 4- Kasım 2022 Mesleki Çalışma
2219 kişi değerlendirdi. Ortalaması: 4.3/5
Satranç Eğitimi Semineri 4
- 1- Fillerin Gücü 1 (12dk 24sn )
- 2- Fillerin Gücü 2 (10dk 44sn )
- 3- Yunan Hediyesi (11dk 30sn )
- 4- Mıknatıs Matı (11dk 30sn )
- 5- Atın Gücü 1 (10dk 56sn )
- 6- Atın Gücü 2 (12dk 32sn )
- 7- Piyonun Gücü 1 (10dk 51sn )
- 8- Mayınlı Kareler (10dk 55sn )
- 9- Zayıflık (12dk 59sn )
- 10- Geri Kalmış Piyon (15dk 3sn )
- 11-Oyunsonunda Şahın Gücü 2 (11dk 11sn )
- 12- Merkez Fedası (16dk 23sn )
- 13- Çoban Matına Karşı Savuma (14dk 15sn )
- 14- Örnek Oyun 3 (13dk 56sn )
- 15- İzole Piyon (13dk 58sn )
- 16- Örnek Oyun 4 (13dk 3sn )
- 17- Duble Piyon (14dk 0sn )
- 18-Örnek Oyun 5 (12dk 32sn )
- 19- Taş Değişimleri 2 (15dk 43sn )
- 20- Örnek Oyun 6 (14dk 7sn )
- 21- Fianchetto Fil (9dk 40sn )
- 22- Konumsal Üstünlükler (11dk 33sn )
- 23- Örnek Oyun 7 (19dk 57sn )
- 24 - Örnek Oyun 8 (14dk 48sn )
- 25- Zugzwang (10dk 19sn )
- 26- Ters Kanatlarda Rok (14dk 5sn )
- 27 - Şematik Düşünce Yöntemi (10dk 48sn )
- 28- Örnek Oyun (12dk 24sn )
- 29- Fransız Savunması (14dk 8sn )
- 30- Caro Kann Savunması (9dk 52sn )
- 31- İngiliz Açılışı (8dk 12sn )
- 32- Nimzo Hint Savunması (11dk 1sn )
- 33- Alekhine Üçlemesi (16dk 8sn )
- 34- Vezir Kanadı Piyon Çokluğu (16dk 41sn )
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin satranç sporu konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- Satrançta fillerin etkin kullanımını açıklar.
- Yunan hediyesini açıklar.
- Mıknatıs matını açıklar.
- Satrançta atların etkin kullanımını açıklar.
- Satrançta piyonların etkin kullanımını açıklar.
- Mayınlı kareleri açıklar.
- Satrançta zayıflık kavramını açıklar.
- Satrançta piyon yapılarını açıklar.
- Satrançta taktik saldırıları uygular.
- Oyun sonunda şahın gücünü açıklar.
- Merkez fedasını açıklar.
- Çoban matı ve savunması yapar.
- Satrançta taş eğişimlerini açıklar.
- Fianchetto fil kavramını açıklar.
- Satrançta konumsal üstünlükleri açıklar.
- Zugzwang kavramını açıklar.
- Ters kanatlarda rok yapar.
- Satrançta şematik düşünce yöntemini uygular.
- Satrançta açılış ve savumaları uygular.
- Alekhine üçlemesini açıklar.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığa bağlı okul ve eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler