Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görevli yöneticilere ve öğretmenlere “Okul Liderleri İçin Dijital Hikâyeleme” konusunda farkındalık kazandırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti tamamlayan her kursiyer;
- Yazılı ve sözlü hikâyelere örnekler verir.
- Hikâyelerin mağara duvarlarına işlenmesiyle başlayıp günümüzde dijital boyutlara ulaşma serüvenini özetler.
- Dijital hikâyelerin kullanım alanlarına örnekler verir.
- Dijital hikâyenin belirlenen konuya yönelik görseller ile müziğin birleşiminden oluşmuş bir sunumdan çok daha fazla anlam taşıdığı çıkarımını yapar.
- Kurum içi ve kurum dışı paydaşlar arasında gerçekleşen kurumsal iletişimin sağlanmasında hikâye anlatımının önemini fark eder.
- Kurumsal hikâye anlatımının geçmiş ve gelecekle ilgili vizyon oluşturma, yeni bakış açıları geliştirmedeki önemini açıklar.
- Planlama ve koordinasyon gibi temel yönetim işlemlerinin yerine getirilmesinde hikâye anlatımının etkisini açıklar.
- Hikâye anlatımının liderler için hedef kitleyi etkileyebileceği ve olası yönetimsel sorunların çözümlenmesinde kullanabileceğini fark eder.
- Dijital hikâyenin tanımını bilir.
- Dijital hikâyeleri türlerine göre sınıflandırır.
- Dijital hikâye oluşturma adımlarını sıralar.
- Dijital hikâyelerin eğitim liderleri için önem arz eden hususlarda (zaman yönetimi, problem çözme, takım çalışması, iletişim becerileri, bilgi toplama ve yorumlama, analiz ve öz değerlendirme) kolaylaştırıcı yönünden faydalanılabileceğini fark eder.
- Dijital hikâye anlatımı sürecinin aşamalarını ve bileşenlerini açıklar.
- Dijital hikâye anlatımı için uygun araç ve uygulamaları belirler.
- Dijital hikâye anlatımı aşamalarındaki ögelerin etkisini analiz eder.
- Dijital hikâye anlatımı sürecine aktif katılım gösterir.
- Dijital hikâye anlatımı sürecinde yer alan Web 2.0 araç ve yapay zekâ uygulamalarını tanır.
- Dijital hikâye anlatımı için belirli aşamaları takip eder.
- Özgün dijital hikâyeler oluşturur.
- Liderlikte dijital hikâyelemenin yararlarının farkına varır.
- Yöneticilik ve liderlik becerilerinin geliştirilmesinde hikâyelemeyi güçlü bir araç olarak görür.
- Dinleyicilerine aktarmak istediği bir değeri hikâye içerisinde kullanarak aktarır.
- Başarıyı artırmak için “Olumlu Sorgulama Yöntemi”nden faydalanır.
- İyi bir lider olarak yeni yöntemleri teşvik eder.
- Örgütündeki paydaşlarını destekler.
- Öğretmen ve öğrencilere gerekli teknolojiye ulaşma imkânı sunar.
- Okulda dijital hikâyeleme için gerekli planlamaları yapar.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenler ve okul yöneticileri
Okul Liderleri İçin Dijital Hikâyeleme Eğitimi Kursu
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Dijital Hikaye Anlatımı Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Dijital Hikaye Anlatımı Oluşturma Süreçleri Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Dijital Hikaye Anlatımı ve Okul Liderleri Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Diğer öğeler içermektedir.