Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan lise öğretmenlerinin akran zorbalığı konusunda kapasitelerinin güçlendirilmesi amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her katılımcı;
- Saldırganlık, şiddet, zorbalık ve öfke kavramlarını tanımlamaları ve bu kavramlar arasındaki farkları kavrar.
- Zorbalığa uğrayan öğrencilerin başvurabileceği destek kaynaklarını bilir.
- Zorbalığa uğrayan öğrencilere nasıl yardımcı olabileceklerini, onları nasıl destekleyebileceklerini bilir..
- Okulda ve sosyal çevrelerinde zorbalığa karşı duyarlı bir yaklaşım geliştirir.
- Zorbalık yapan bireylerin davranışsal özelliklerini kavrar.
- Zorbalık durumunda karşılaşılan duygusal etkileri anlar.
- Akran zorbalığı karşısında “hayır” diyebilme ya da tepki gösterme yollarını bilir.
- Kendi özgüvenlerini geliştirmek için kullanabilecekleri becerileri belirtir.
- Akran zorbalığının ne olduğunu ve türlerini bilir.
- Akran zorbalığına maruz kalan kişinin neler hissettiğini fark eder.
- Baskı ve şiddet durumunun olumsuz yönlerini bilir.
- Duygusal okuryazarlık ve öz farkındalık kavramlarını bilir.
- Zorbalık gibi olumsuz sosyal durumlarda bireyin yaşadığı duyguları kavrar.
- Duyguları sözlü ve bedensel yollarla ifade etmeye yönelik bir davranış geliştirir.
- Zorlayıcı bir durumda duygu yönetimi stratejileri önerir.
- Bir başkasının yerine kendini koyarak o kişinin neler hissedebileceğini kavrar.
- Öğrenci olmanın getirdiği en az iki temel hakkı sözlü olarak ifade eder.
- Sınıf içinde sahip olduğu bir sorumluluğu kavrar.
- Hak ve sorumluluk ihlallerini fark ederek örneklendirir.
- Akran zorbalığını farklı yollarla çözümlemeyi öğrenir.
- Sınıf içindeki aidiyet duygusu ve arkadaşlık ilişkileri güçlenir.
- Akran zorbalığı karşısında direnç geliştirir.
- Zorbalık karşısında sağlıklı baş etme stratejileri geliştirir.
- Güvenli internet kavramını bilir.
- Güvenli internet kullanımına yönelik doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder.
- Siber zorbalık kavramını bilir.
- Siber zorbalık durumunda yapılması gereken uygun davranışları ifade eder.
- Zorbalık olaylarında görülen farklı rolleri tanımlar.
- Zorbalığa tanık olan biri olarak kendi davranışının olası sonuçlarını kısa vadeli ve uzun vadeli olarak değerlendirir.
- Liderlik kavramını bilir.
- Etkili liderlik becerilerini ayırt edebilir.
- Akranlarıyla yaşanabilecek çatışma ve zorbalık durumlarında liderlik yapmanın önemini öğrenir.
- Zorlayıcı sosyal durumlarda empati kurarak çözüm üretme, sorumluluk alma ve grup içinde yönlendirici olma tutumları kazanır.
- Kriz kavramını tanımlar.
- Kriz kavramının alt boyutlarını bilir.
- Akran zorbalığına bağlı ortaya çıkabilecek kriz durumlarını yönetir.
- Bir kriz öyküsünü analiz ederek kriz türünü, tepkileri ve olası müdahale yollarını bilir.
- Okul iklimini etkileyen temel paydaşın rollerini ayırt eder.
- Okul temelli sorunları bu paydaşlara göre analiz eder.
- Sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı liselerde görev yapan öğretmenler.
Lise Öğretmenlerinin Akran Zorbalığı Konusunda Kapasitelerinin Güçlendirilmesi Uzaktan Eğitim Semineri
01. Öğretmenlerin Akran Zorbalığı Konusunda Kapasitelerinin Güçlendirilmesi Eğitim Kılavuzu-Lise Diğer
Diğer öğeler içermektedir.
02. Eğitime Giriş video
(8dk 36sn
)
Bu ders bir video içeriğidir.
03. Ölçme Değerlendirme video
(27dk 25sn
)
Bu ders bir video içeriğidir.
04. Lise Öğretmenlerinin Akran Zorbalığı Konusunda Kapasitelerinin Güçlendirilmesi; Zorbalık Türleri ve Etkileri video
(24dk 47sn
)
Bu ders bir video içeriğidir.
05. Duygusal Okuryazarlık ve Öz Farkındalık; Empati, Haklar ve Sorumluluklar; Sınıf İklimi ve Grup Aidiyeti; Psikolojik Sağlamlık video
(24dk 55sn
)
Bu ders bir video içeriğidir.
06. Güvenli İnternet Kullanımı ve Siber Zorbalık, video
(6dk 3sn
)
Bu ders bir video içeriğidir.
07. Zorbalığa Tanık Olanların Zorbalıkla Baş Etmede Rolü, Krize Müdahale ve Destek Planları, Öğrencilerle Birlikte Politika ve Strateji Geliştirme video
(21dk 47sn
)
Bu ders bir video içeriğidir.