Kurmaca Metin (Öykü) Yazma Eğitimi Semineri
269 kişi değerlendirdi. Ortalaması: 4.6/5
Kurmaca Metin (Öykü) Yazma Eğitimi Semineri
- EDEBİYAT VE YAZMA YOLCULUĞU (14dk 32sn )
- KURMACA METİNLERİN DOĞASI (15dk 21sn )
- KURMACA METİNLERDE ÖZGÜNLÜK (8dk 20sn )
- ÖYKÜCÜNÜN YAPMASI GEREKENLER (8dk 54sn )
- İYİ ÖYKÜ YAZMAK (11dk 12sn )
- YAZMA SEBEPLERİ VE İLHAM ÜZERİNE (8dk 13sn )
- ÖYKÜDE ANLATICI VE BAKIŞ AÇISI (10dk 6sn )
- ÖYKÜNÜN DİLİ (İMGE, METAFOR VE ÇAĞRIŞIM) (8dk 27sn )
- ÖYKÜDE KURGU VE ÇATIŞMA (7dk 7sn )
- ÖYKÜDE OLAY VE TEMA (7dk 14sn )
- ÖYKÜDE ZAMAN (20dk 27sn )
- ÖYKÜDE KARAKTER (11dk 26sn )
- ÖYKÜDE MEKÂN (15dk 44sn )
- YAZAR ÖĞRETMENLER (15dk 51sn )
- YAZMA ÇALIŞMALARI (9dk 42sn )
Dokümanlar
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin kurmaca metin(öykü) yazma konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti tamamlayan her katılımcı;
- Edebiyatın tanımını yapar.
- Yazma amacını belirler.
- Yazma için ön çalışmaları uygular.
- Kurmaca metinlerin kişinin dünyasına katkısını açıklar.
- Kurmaca metinlerin özelliklerini açıklar.
- Kurmaca metinlerde özgünlük kavramının önemini açıklar.
- İyi bir metin yazmanın yollarını açıklar.
- Yazmak için okumanın gerekliliğini örneklerle açıklar.
- Türk ve dünya edebiyatının öncülerini sıralar.
- Türk ve dünya edebiyatının önemli metinlerini okur.
- Yazmak için ilham ve çalışmanın önemini kavrar.
- Öykünün unsurlarını sıralar.
- Öyküde anlatıcı ve bakış açısı unsurlarını açıklar.
- Öyküde anlatıcı ve bakış açısın türlerini açıklar.
- Öyküde imge, metafor ve çağrışımları açıklar.
- Öyküde kurgu unsurunu açıklar.
- Öyküde çatışmanın nasıl kurulacağını açıklar.
- Öyküde olay ve tema unsurunu açıklar.
- Öyküde zaman unsurunu doğru kullanır.
- Öyküde mekân unsurunu doğru kullanır.
- Öyküde karakter unsurunu doğru kullanır.
- Öyküde merak unsurunun önemini dikkate alarak yazar.
- Yazma çalışmalarını tamamlar.
- Öyküyü tamamlama çalışması yapar.
- Öykünün anlatıcısını değiştirerek öyküyü yeniden yazar.
- Görselden hareketle öykü yazar.
- Verilen durum ve kişinin öyküsünü yazar.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenler