İlkokulda Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Semineri
137 kişi değerlendirdi. Ortalaması: 4.4/5
1.Değerlendirme ve Değerlendirme Döngüsü
2.Değerlendirme İçin Bilgi Toplama Yöntemleri
3.Sistematik Gözlem
4.Gelişim ve Öğrenmenin İzlenmesi
- 4.1. Fiziksel, Bilişsel, Dil ve Sosyal-Duygusal Gelişimin Kilometre Taşları 1 (17dk 54sn )
- 4.2. Fiziksel, Bilişsel, Dil ve Sosyal-Duygusal Gelişimin Kilometre Taşları 2 (22dk 31sn )
- 4.3. İlgi, Motivasyon, Bilgi, Beceri, Zekâ Düzeyleri ve Öğrenme Yollarının Değerlendirilmesi (19dk 58sn )
- 4.4. Bilgi ve Beceri Düzeylerinin Değerlendirilmesi (20dk 3sn )
- 4.5. Zeka Düzeylerinin Değerlendirilmesi (20dk 59sn )
- 4.6. Öğrenme Yollarının Değerlendirilmesi (22dk 38sn )
- 4.7. Gelişim Yetersizliği ve Öğrenme Güçlüğünü Fark Etme 1 (10dk 41sn )
- 4.8. Gelişim Yetersizliği ve Öğrenme Güçlüğünü Fark Etme 2 (12dk 9sn )
- 4.9. Bireysel-Özel Yeteneklilerin Değerlendirilmesi (20dk 9sn )
- 4.10. Müzik, Görsel Sanatlar ve Spor Yeteneğinin Değerlendirilmesi (23dk 7sn )
- 4.11. Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi (10dk 53sn )
5.Değerlendirme Verisine Dayalı Karar Alma ve Kullanma
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin “Öğrencilerinin Gelişimlerinin ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi” konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyet başarı ile tamamlayan her katılımcı;
- Gelişim ve öğrenme süreci hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenme için değerlendirme ve öğrenmeyi değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında kullanılabilecek bilgi toplama yöntemlerini açıklar.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında gözlem ve dokümantasyon bilgi toplama yöntemini kullanır.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında öğrenci ürünlerini kullanır.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında uyulması gereken etik ilkeleri açıklar.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında sistematik gözlemi kullanır.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla yapacağı gözlemin amacını ve odak noktasını belirler.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla yapmış olduğu gözlemleri kayıt altında tutmak amacıyla gözlem kayıt araçlarını kullanır.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla öğrenci gelişim dosyası hazırlar.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında yapılacak gözlem sürecinde yapılması ve yapılmaması gerekenleri açıklar.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında yapılacak gözlemi kolaylaştıracak startejileri uygular.
- Gelişim ve öğrenmenin izlenmesi sırasında fiziksel, bilişsel, dil ve sosyal-duygusal gelişimi bütüncül bir şekilde izler.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlenmesi amacıyla öğrencilerin ilgi ve motivasyonunu, bilgi ve beceri düzeyini, zeka düzeyini ve öğrenme yollarını fark ederek öğretimi düzenler.
- Gelişimsel ve öğrenmede yetersizliği olan öğrencilerini tespit eder.
- Öğrencilerinin genel zihinsel yeteneklerini, müzik-resim ve spor boyutundaki yeteneklerini fark eder.
- Gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesine dayalı değerlendirme verilerini eğitsel karar alma sürecinde kullanır.
- Yetişkin eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan sınıf öğretmenleri