Eğitimde Teknoloji Liderliği Eğitimi Kursu
![](https://obacdn.eba.gov.tr/contentimage/egi/tim/egitimde-teknoloji-liderligi-egitimi-kursu-kapak-665728456db22847011277.jpg?st=Y78vyhM71uiz2LJDTbbtiA&e=1722080329)
881 kişi değerlendirdi. Ortalaması: 4.1/5
Eğitimde Teknoloji Liderliği Eğitimi Kursu
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarında görevli öğretmenlere ve okul yöneticilerine “Eğitimde Teknoloji Liderliği” konusunda farkındalık kazandırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti tamamlayan her kursiyer;
- Dijital dönüşümün tanımını açıklar.
- Dijital dönüşümün amacını yorumlar.
- Dijital dönüşümün eğitim alanında sunabileceği fırsatlara yönelik çıkarımda bulunur.
- Dijital dönüşümün eğitimdeki temel ihtiyaçlara yönelik sunduğu çözümlerden yola çıkarak ileriye yönelik çıkarımlarda bulunur.
- Dijital dönüşümün eğitim alanında iletişim ve işbirliğine yönelik sunduğu fırsatları örneklerle açıklar..
- Dijital dönüşümün eğitim sistemindeki etkilerini neden-sonuç ilişkilerini gerekçelendirerek açıklar.
- Eğitim 4.0 döneminin önceki dönemlerle arasındaki benzerlik veya farklılıkları ilişkilendirerek ayrıntılı olarak açıklar.
- Dijital teknolojileri öğretim sürecinde aktif olarak kullanır.
- Lider ile yönetici arasındaki farkları açıklar.
- Liderin sahip olması gereken özellikleri listeler.
- Liderin sahip olması gereken yetkinlikleri açıklar.
- Bir liderde olması gereken yetkinlikleri yorumlar.
- Liderlik kuramlarını listeler.
- Liderlik kuramlarını yorumlar.
- Teknoloji liderliğinin liderlik türleri arasındaki konumunu yorumlar.
- Teknoloji liderliğinin önemini farkeder.
- Teknoloji liderliğinde Anderson ve Dexter Modeli’ni açıklar.
- ISTE 2002 NETS-A standartlarını açıklar.
- ISTE 2009 NETS-A standartlarını açıklar.
- ISTE 2002 ve 2009 NETS-A standartlarını benzerlik ve farklılıklarını ilişkilendirerek ayrıntılı açıklar.
- ISTE 2018 Eğitim Liderleri Standartlarını listeler.
- Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini açıklar.
- Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini yorumlar.
- Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerinin eğitim-öğretim süreçlerine sağlayacağı katkıya yönelik çıkarımda bulunur.
- Yönetim bilişim sistemlerini açıklar.
- Yönetim bilişim sistemlerinin teknolojik liderlik için önemini fark eder.
- Okul yöneticileri için kullanılabilecek eğitimde yönetim bilişim sistemlerini açıklar.
- Okul yönetiminde kullanılan yönetim bilişim sistemlerinin yönetim süreçlerini hızlandırdığını fark eder.
- Yönetim bilişim sistemlerinin eğitim öğretime katkısını örneklerle açıklar.
- Eğitimde kullanılan yönetim bilişim sistemlerinin paydaşlara sunduğu katkıyı yorumlar.
- Eğitimde kullanılan yönetim bilişim sistemlerinin planlama-örgütleme-yönlendirme-denetim ve karar verme gibi süreçlere etkisini neden-sonuç ilişkilerini gerekçelendirerek açıklar.
- Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kullanılan yönetim bilişim sistemlerinin kullanım alanlarını açıklar.
- Eğitim-öğretim ve yönetim süreçlerinde veri kayıtlarından oluşan bilgi sistemlerinin önemini açıklar.
- Veriye dayalı yönetim faaliyetleri ile öğrencilerin tüm alanlardaki gelişimlerinin takibinin yönetim bilişim sistemleri ile sağlanabileceğine yönelik çıkarımda bulunur.
- Yönetim-bilişim sistemlerini eğitim-öğretim faaliyetleri uygulamalarına transfer eder.
- Teknoloji liderliği faaliyetlerinde yönetim bilişim sistemlerinden yararlanır.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan tüm öğretmenler ve okul yöneticileri