Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarında görevli öğretmenlere ve okul yöneticilerine “Eğitimde Teknoloji Liderliği” konusunda farkındalık kazandırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti tamamlayan her kursiyer;
- Dijital dönüşümün tanımını açıklar.
- Dijital dönüşümün amacını yorumlar.
- Dijital dönüşümün eğitim alanında sunabileceği fırsatlara yönelik çıkarımda bulunur.
- Dijital dönüşümün eğitimdeki temel ihtiyaçlara yönelik sunduğu çözümlerden yola çıkarak ileriye yönelik çıkarımlarda bulunur.
- Dijital dönüşümün eğitim alanında iletişim ve işbirliğine yönelik sunduğu fırsatları örneklerle açıklar..
- Dijital dönüşümün eğitim sistemindeki etkilerini neden-sonuç ilişkilerini gerekçelendirerek açıklar.
- Eğitim 4.0 döneminin önceki dönemlerle arasındaki benzerlik veya farklılıkları ilişkilendirerek ayrıntılı olarak açıklar.
- Dijital teknolojileri öğretim sürecinde aktif olarak kullanır.
- Lider ile yönetici arasındaki farkları açıklar.
- Liderin sahip olması gereken özellikleri listeler.
- Liderin sahip olması gereken yetkinlikleri açıklar.
- Bir liderde olması gereken yetkinlikleri yorumlar.
- Liderlik kuramlarını listeler.
- Liderlik kuramlarını yorumlar.
- Teknoloji liderliğinin liderlik türleri arasındaki konumunu yorumlar.
- Teknoloji liderliğinin önemini farkeder.
- Teknoloji liderliğinde Anderson ve Dexter Modeli’ni açıklar.
- ISTE 2002 NETS-A standartlarını açıklar.
- ISTE 2009 NETS-A standartlarını açıklar.
- ISTE 2002 ve 2009 NETS-A standartlarını benzerlik ve farklılıklarını ilişkilendirerek ayrıntılı açıklar.
- ISTE 2018 Eğitim Liderleri Standartlarını listeler.
- Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini açıklar.
- Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini yorumlar.
- Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerinin eğitim-öğretim süreçlerine sağlayacağı katkıya yönelik çıkarımda bulunur.
- Yönetim bilişim sistemlerini açıklar.
- Yönetim bilişim sistemlerinin teknolojik liderlik için önemini fark eder.
- Okul yöneticileri için kullanılabilecek eğitimde yönetim bilişim sistemlerini açıklar.
- Okul yönetiminde kullanılan yönetim bilişim sistemlerinin yönetim süreçlerini hızlandırdığını fark eder.
- Yönetim bilişim sistemlerinin eğitim öğretime katkısını örneklerle açıklar.
- Eğitimde kullanılan yönetim bilişim sistemlerinin paydaşlara sunduğu katkıyı yorumlar.
- Eğitimde kullanılan yönetim bilişim sistemlerinin planlama-örgütleme-yönlendirme-denetim ve karar verme gibi süreçlere etkisini neden-sonuç ilişkilerini gerekçelendirerek açıklar.
- Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kullanılan yönetim bilişim sistemlerinin kullanım alanlarını açıklar.
- Eğitim-öğretim ve yönetim süreçlerinde veri kayıtlarından oluşan bilgi sistemlerinin önemini açıklar.
- Veriye dayalı yönetim faaliyetleri ile öğrencilerin tüm alanlardaki gelişimlerinin takibinin yönetim bilişim sistemleri ile sağlanabileceğine yönelik çıkarımda bulunur.
- Yönetim-bilişim sistemlerini eğitim-öğretim faaliyetleri uygulamalarına transfer eder.
- Teknoloji liderliği faaliyetlerinde yönetim bilişim sistemlerinden yararlanır.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan tüm öğretmenler ve okul yöneticileri
Eğitimde Teknoloji Liderliği Eğitimi Kursu
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Teknoloji Liderliği Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) ve Teknoloji Liderliği Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Diğer öğeler içermektedir.